22 april ’26, Fietstocht Vl@s
De winter heeft lang genoeg geduurd, tijd voor onze eerste fietstocht van dit jaar.
Met elf deelnemers en een stralende lentezon vertrekken we om 14u vanaf het Sint
Maartensplein. We trotseren een strakke wind bij het noordwaarts rijden naar Geluveld.
Van het hooggelegen Geluveld rijden we neerwaarts naar de Poezelhoek, met op de achtergrond
het geluid van het verkeer op de A19. Via de Nonnebossen en in de nabijheid van Park
Bellewaerde komen we op het vernieuwde fietspad langsheen de weg Menen – Ieper. Even
verderop komen we aan bij de brasserie gekoppeld aan het museum Hooge Crater.
Op het zonovergoten terras nemen we de tijd voor een verfrissende drank. Ook aanwezig op het
terras is een groep schoolgaande jeugd uit het Verenigd Koninkrijk.
Na het terrasbezoek blijven we in Wereldoorlog Een sfeer. We fietsen langsheen Britse
kerkhoven en Hill 62, een Canadese herdenkingsplaats.
Door de gasthuisbossen fietsen we verder zuidwaarts langs kronkelende wegen en opmerkelijk
grote stallen bij boerderijen. Wie weet wat daar allemaal wordt gekweekt
!
Bij gehucht Cortewilde nemen we het pad langsheen de vaart Komen – Ieper. Minder kronkels
nu, maar bijna rechtlijnig naar de Leie. Langsheen de vaart zien we nu ook dat een stukje van de
vaart werd uitgebaggerd.
Eenmaal bij de Leie in Komen rijden we naar Wervik via het jaagpad. De eerste fietstocht van
2026 zit erop en we zien uit naar onze volgende rit, laat ons hopen met telkens evenveel mooi
weer als vandaag.
Sportieve Groeten
Geert
Afdeling
Wervik-Geluwe
Datum
22 april 202600+02:00am4>
14:00 - 18:00
Type activiteit
Fietsen
Begeleiding
Geert Decock
