Na onze fietstocht rondom Wingene en wandeltocht in De Panne hebben we in mei nu ook nog een busuitstap op ons programma!
Nu gaan we een stukje van Noord-Frankrijk verkennen, regio Saint-Omer. PROGRAMMA: 07:30 u.:
Vertrek aan de sporthal van Ruiselede 09:30 u.:
Doordat het bezoek aan de Glasblazerij niet kan doorgaan bezoeken we “Le Comptoir de Lys Torréfacteur”, ambachtelijke koffiebranderij in Air-sur-la-Lys met een kijkje achter de schermen en een heerlijke koffie!
10:45 u.: Doorreis naar “Les Faiseurs de bateaux” in Saint-Omer. Hier hebben we een excursie per boot van 1,5 uur met een volledige maaltijd aan boord (aperitief, gemengde sla en drankje), gevolgd door een rondleiding in de werkplaats. Aansluitend kunnen jullie genieten van wafels en koffie op het terras!
14:45 u.: Doorreis naar Bergues, beroemd door de prachtige Franse film “Bienvenue chez les Ch’tis”
15:45 u.: Vrij bezoek aan dit versterkt stadje, omringd door wallen en grachten en overschaduwd door het silhouet van zijn belfort met beiaard van 50 klokken, ingeschreven op de UNESCO werelderfgoedlijst.
17:30 u.: Na een afsluitertje met een Franse picon of zo… in “La Taverne Vauban”, vangen we de terugreis aan.
19:00 u.: Terug in Ruiselede aan de sporthal.
INSCHRIJVEN: voor 6 mei door overschrijven van €85 op rek.nr. BE20 103046005956 van Vl@s Ruiselede. Deze keer kunnen er weeral slechts 36 personen deelnemen! (3 bootjes met telkens 12 personen) ’t Is dus weer voor de rappe inschrijvers!!!
In elk geval: LEUKE UITSTAP TOEGEWENST!
